Det er ikke kun Telenor, der i netop disse dage får en hård medfart på Facebook af deres kunder. Jensens Bøfhus har siden deres Facebook-side fik rigtig fart i maj 2012 kæmpet med næsten udelukkende negative kommentarer.
Kunderne fortæller på Facebook-siden om dårlig service, for ringe mad og forskellige skuffelser ved deres besøg på Jensens Bøfhus’ mange restauranter. Ikke just god markedsføring.
At siden oven i købet opretter konkurrencer uden præmier, virker halvpinligt og gør ikke de kun knap 1.700 “likere” venligere stemt.
Retfærdigvis forsøger Jensens Bøfhus at tage til genmæle på næsten alle former for brok, men det virker slattent, umotiveret og ikke spor seriøst, at andelen af brok på Facebook siden tager den overvejende del af pladsen.
Når man som Jensens Bøfhus har restauranter over næsten hele landet og indbyder sine fans til dialog på Facebook, ville det klæde firmaet at yde noget til gengæld. Det er ikke lykkedes mig at finde en eneste godbid på siden – som til gengæld pumper sine læsere for input til nye steder at placere restauranter og kundeundersøgelser.
Det er bare ikke altid, de ender som Jensens Bøfhus’ webmaster(?) forventer. Et simpelt spørgsmål, der skulle afklare, hvilket ingredienser, der var kundernes favoritter i salatbaren, løb løbsk, da kunderne fik ordet.
Spørgsmålet var helt sikkert tænkt som en smart og billig brugerundersøgelse via Facebook, men endte ud i en række ubehagelige sandheder om salatbaren, som kunderne oplever den.
