UA-15842921-1

Nyheder

Mit smarte firmanavn er blevet en plage

1

Mit smarte firmanavn er blevet en plage. I flere år har jeg været dydig-stolt af navnet. Synes jo egentlig, det er ret godt tænkt, at et firma, der sælger kommunikationsydelser, hedder  “spell it out”. På engelsk betyder netop denne vending jo noget a la “skær det ud i pap” eller “forklar det tydeligt”. Og det er jo det, jeg gør. Altså skærer mine virksomhedskunders budskaber ud i pap og forklarer tydeligt deres produkters værdi.  Men nu er navnet blevet en plage.

Det kom til mig en af de mange nætter, hvor idéerne myldrer tættere end stjernerne på Mælkevejen. Vupti, så havde jeg pludselig navnet til det firma, jegi nogle år havde tænkt på at starte. Da mit firmanavn  jo sådan set blev besluttet og domænet købt kl. 3.32 samme nat, var det let at gå i gang og blive selvstændig.

I mit mangeårige og inspirerende kontorfællesskab hos SEO-mesteren, Karsten Nygaard fra Strategen.dk, var mit firmanavn til daglig glæde og latterliggørelse. Stemningen løftede sig til decideret kådhed og fnis, hver gang jeg tålmodigt måtte sidde og stave mit firmanavn for nye kunder i telefonen. Spell it out blev bogstavelig talt stavet bogstav for bogstav, “skåret ud i pap” og “forklaret tydeligt” et utal af gange. Grinene var de andre vel undt, jeg elskede stadig mit firmanavn.

Da SEO feberen angreb mig og senere kom til at fylde mere og mere blandt mine opgaver i Spell it out, kølnedes mine varme følelser for Spell it out. Det gik op for mig hvor ringe søgeords værdi, der var i mit firmanavn og mit domænenavn. Ingen søger jo efter SEO tekster, webtekster og online markedsføring med de ord, der indgår i Spell it out.

Mit firmanavn viste sig værdiløst SEO mæssigt og krævede en ekstra søgeordsindsats, for at placere mit domæne på en acceptabel plads hos Google. Øv, for et firmanavn.

I dag blev jeg kontaktet af en nuværende kunde, som i forvejen har et sært og underligt – men sikkert elsket – firmanavn og domæne. Et firmanavn og et domæne, der ikke siger noget som helst om de flotte indretningsløsninger han leverer til sine kunder. Vi har tidligere haft en ændring af domænet oppe at vende, men først i dag, var han klar til at tage springet til et nyt og bedre domæne, som tydeligt fortæller, hvilke produkter han sælger.

Vi købte det, der allerbedst beskriver, præcis dét han sælger – og det som folk også søger efter på Google: www.gardineroggulve.dk.

I skrivende stund er domænet ikke aktivt, men tjek det evt. senere.

Jeg glæder mig til at gå i gang med SEO tekster og søgeord på kundens nye side, og skal gøre mit bedste for at fortrænge hans frække afskedssalut til mig i telefonen:

“Hvornår skal du egentlig selv have et ordentligt domæne-navn, Charlotte …  “.

Jo, mit smarte firmanavn er blevet en plage.

 

 

  1. Gita Street
    Gita Street10-05-2011

    Haha, det er næsten en trøst at det ikke er englændere eller amerikanere du skal Spell It Out til.

    Det gode er, at jeg mener Matt Cutts fra Google har sagt at søgeord i domæner har mindre at sige – og det sandsynligvis får endnu mindre at sige i fremtiden 🙂

Leave a Reply

| Spell it out communication | Industrivej 2 | 4683 Rønnede | Tel. 4073 1967 | charlotte@spell-it-out.dk |